Har branschen attityd problem?

  • | Annica

Jag vet inte hur ni kunder upplever servicen och mottagandet när ni är ute i butiker på stan och kikar på hudvårdsprodukter och makeup?
För mig och i min värld så är A & O när man arbetar med kunder av något slag SERVICE och ÖDMJUKHET. Jag kan inte förstå hur man kan stå i en butik, parfymeri eller i en salong och vara snorkig, kort och tycka att man är lite ”förmer” än sin kund.
Har ni upplevt detta någon gång?
När jag går på stan och kikar i butiker för att kolla marknaden så stöter jag allt för ofta på detta. Jag blir så arg då så det riktigt kokar inom mig. Jag blir rätt sällan arg men när jag blir arg så kan jag bli riktigt, riktigt crazy…men självklart lägger jag ju band på mina känslor i butiken. Dock har jag sån lust att bara fråga vem den sura människan i butiken tror att hon/han är? Tror hon att hon är fin för att hon/han jobbar i en butik med finare märken? Hallå….vi är alla människor av kött och blod och ingen är finare än någon annan.

Attityd problemen i vår bransch mot sina kunder existerar inte bara i butik.  Jag stöter på det lite då och då hos leverantörer i branschen.  Samma sak här, jag vet inte i vilken värld de lever i men om de inte har förstått att deras kunder är de som betalar deras löner och faktiskt är en av anledningarna att de har ett jobb att gå till. Jag har själv arbetat på agentur i många år och ja, man är inte finare eller bättre för det även om en del verkar tro det.
En del är så otrevliga att jag nästan få be om ursäkt och tacka fiiint för att jag får köpa produkter av dem. Kan ni förstå? Jag ska definitivt inte behöva tacka dem och de ska heller inte behöva tacka mig. Förhoppningsvis har man ett bra samarbete som båda tjänar på! Vi är ju alla beroende av varandra. Agent – Återförsäljare och Kund.
Tänk om du skulle ringa till mig för att du vill handla produkter på Skincity och jag är kort och tvär och ohjälpsam och tycker att du bara är allmänt besvärlig. Skulle du handla av mig då? Tror inte det…
Sen en dag säger vi att jag inte har något jobb..för alla slutade handla på Skincity för jag var så sjukt otrevlig, så man hittade andra alternativ. Jag söker ett jobb, det visar sig att du är chef där och ska intervjua mig, skulle du anställa mig? Tror inte det… eller hur?
Vad jag vill säga är att jag tycker alla som jobbar med kunder och service bör ta sig i kragen och fundera på vilka det är som faktiskt gör att de har ett jobb att gå till varje dag.
Vill också säga att flertalet leverantörer och expediter är AMAZING men jag tycker alla borde vara det!

För mig, i min värd, finns inget jag sätter på högre piedestal än mina kunder! Jag gör allt för er! Tack för att ni finns och för att ni väljer skincity!

Lämna ett svar till annica Avbryt svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.

10 svar till “Har branschen attityd problem?”

  • (10) Kommentarer
  • Visa alla kommentarer
  1. Angelica skriver:

    Tjusning med att gå runt på stan och titta runt , dofta och ev köpa ngt fint i beuaty way har sedan länge avsvalnat. Ofta snorkig och otrevlig personal som knappt hälsar eller gärna vill läxa upp för att man inte vill/kan köpa allt dom föreslår. Tacka vet jag skin city kunnig personal stort utbud perfekt bemötande.
    Är för övrigt väldigt nöjd med eran lättnavigerade sajt med tydliga bilder och information.

    • annica skriver:

      Hej Angelica, Vad kul att du gillar siten. Har skapat den helt utefter hur jag vill ha det när jag shoppar. Helt nöjd är jag dock aldrig så nya finesser mm är ständigt i mina tankar. Bra kan bli ännu bättre! kram Annica

  2. Alexandra skriver:

    Tack för en otroligt bra blogg, för trevlig mottagande och för skincity! Det har gjort att jag håller mig till Skincity och läser denna blogg för tips och kunna ställa frågor.

    Tack igen och ha en trevlig dag:)

    Alexandra

  3. Gunilla Nilsson skriver:

    Du har alldeles rätt så nu förstår Du varför jag alltid alltid anlitar dej raka svar och snabb service heja Skin City tycker Gunilla

  4. Tanci skriver:

    Jag har ofta upplevt samma sak. Värst är det i de stora sminkkedjorna speciellt NK här i Göteborg. När jag jobbade både i NK och Åhlens så var jag supertrevlig, älskade att prata med människor och att hjälpa dem. Men detta är bara för att jag ÄLSKADE mitt jobb. Tyvärr så gör inte alla det där utan de har antingen gjort detta i 20 år nu o tröttnat eller så har de aldrig tyckt om det utan gjort det för pengarna. I julas skulle jag och väninnan köpa en estee lauder mascara och lite mer smink. Så vi gick till NK och vi frågade säljaren för EL i disken om hon inte kunde applicera den på vänninan så att hon kan få se resultatet innan hon köper den. Hon log knappt och sa snorkigt ”detta gör vi inte nu det är så mycket i jul du får boka tid”. Då sa jag att jag kan själv applicera mascaran på vänninan. Medan ja höll på så gick expediten runt uttråkat och blängde på oss. Visst myyyycket att göra. Jag som vet vikten av bra kundservice blev SÅÅÅ grinig och gick fram till henne och sa -”Mascaran var jättebra tack för ingen hjälp alls”. För att göra allt för att du inte ska få upp dina dagens ”försäljningssiffror” går jag nu hellre till Åhlens och köper den. Tack o hej! Idiot!

    • annica skriver:

      Helt otroligt! Stackars Estee Lauder som betalar henne lön för att förstöra deras varumärke. Kan inte kännas bra! Hon borde få straffavgift i lönekuvertet! 😉