Och vinnaren är….

  • | Annica

presentkort

Alltså TACK FÖR ALLA underbara tävlingsbidrag. Sååå, så roligt och intressant att läsa. NI ANAR INTE vad mycket nya idéer jag fått.  Svårt som alltid att dra vinnare då ni är så himla bra allihopa men här kommer iaf 5 vinnare !
Grattis till er ni vinner ett presentkort på skincity på 500kr var. Maila till info@skincity.se er namn och adress så hjälper mina kollegor er med vinsten.
Caroline S skriver:

Jag gillar nyhetsbreven och läser alltid, men skulle tycka att det räcker med ett i veckan och helst på fredagar så man kan läsa och klicka vidare under helgen när jag har mer tid. Tycker nyhetsbrevet är snyggt, enkelt att förstå och hittar alltid något som passar mig att läsa mer om. Gillar inte videos, det tar för lång tid för mig plus att de blir för generella – känner inte att de riktas till just mig.

Jag har tidigare önskat erbjudande på veckans (månadens?) mask, med anledning av hashtaggen ‘söndagsmasken’. Tycker det vore kul att bli tipsad om och kunna hitta fler favoriter.

Tycker också det vore kul att lyfta fram veckans bestseller/favorit eller nåt liknande, gärna med någon rabatt! 😉

Tack för outstanding service och stort mervärde för mig som kund!

 

 Anette skriver:

För det första vill jag ge er en eloge för att ni frågar oss kunder om tips och åsikter, det får ni gärna ha som ett återkommande inslag lite då och då.

Jag älskar nyhetsbreven som alltid innehåller bra tips, råd och läsning. Det är lagom om de kommer två gånger i veckan, om de kommer oftare än så blir det lätt att man känner sig ”spammad” och raderar utan att läsa. Information om Tv-inslag osv som Skin City deltagit i, passar sig bättre för bloggen än i nyhetsbrevet (jag läser både nyhetsbrev och blogg med nöje). Jag tycker att brevet är tydligt, ”rent” och lagom långt. Är man intresserad av en specifik produkt, kan man klicka sig vidare till hemsidan. För mycket och lång information i brevet läser jag inte.

Det som är mest spännande i nyhetsbreven, är att se vilka erbjudanden ni har! Och för att dessa skall kännas väsentliga måste de ha en prisreducering av MINST 20%. Dock saknar jag datum då erbjudandet gäller.

Jag hade gärna sett att man skulle kunna samla bonuspoäng på köpen, vilka man sedan kan plocka ut som en form av rabatt på en valfri vara. Hur man personligen ligger till i bonussystemet vore idealiskt att presentera i nyhetsbrevet. Om ni skickar ut förslagsvis två nyhetsbrev i veckan, kan ju det ena vara ett brett och allmänt brev som riktar sig till samtliga kunder, medan det andra kunde vara mer individuellt anpassat. I det mer personliga nyhetsbrevet vill jag ha status på mina poäng, erbjudande som är utplockade att locka min smak och hudtyp samt även tips om nya och äldre godbitar ur sortimentet som passar just mig. För att ni skall kunna veta vad som intresserar mig, skall man kunna fylla i en personlig profil om hudprodukter, makeup och hudtyp i ”min profil” när man är inloggad på hemsidan, vilket sedan styr urvalet i det personliga veckobrevet. Det finns ju massor av kunder med liknande profiler, så det blir ju ändå inte att ni behöver göra helt unika brev till varje person 😉 Ni kan ju därför ändå göra massutskick, men av lite olika sort, till olika kundprofiler. Jag fastnar nämligen ofta för produkter i nuvarande nyhetsbrev som efter grundligare undersökning visar sig inte passa min hudtyp.
Genom bounssystemet skulle man också kunna få mer kvalitativa provförpackningar. Spenderar du mer, får du fler eller bättre prover på andra produkter. De små platta engångsproverna är visserligen uppskattade, men när jag spenderat några tusen i en beställning skulle det vara kul att istället få en miniatyrprodukt som ger lite mer testvärde (alltså en hel flaska/burk i ministorlek).

I nyhetsbrevet skulle jag också vilja se att ni lyfter fram kundutlåtanden. En ”kund-favorit-produkt” eller en ”kunderna har testat-produkt” vore intressant att läsa. Och då vill jag inte att produkten plockas ut baserat på försäljning, utan att produkten istället har genomgått ett test hos en kundpanel. Jag tycker att det vore bra om kunderna fick känna sig mer delaktiga. Att ni gör utskick med produktnyheter till bloggare är givetvis bra – jag inspireras ofta av bloggarnas utlåtanden. Men liknande skulle också kunna göras till kunder, som sedan får göra utlåtanden i nyhetsbreven. I dagsläget googlar jag alltid runt för att läsa ”vanliga” människors erfarenhet och åsikter kring en produkt innan jag beställer den. Sådana här åsikter skulle jag gärna läsa direkt i breven eller i anknytning till produkterna på hemsidan. Det skulle spara mig en massa tid och ansträngning. Ni skulle också kunna vara mer öppna med vilka bloggare ni samarbetar med och lyfta fram/länka i breven till något välskrivet blogginlägg om era produker.

Kunskapsbiten är viktig och intressant i nyhetsbrevet. Jag älskar att läsa information om produktingredienser, hur produkter skall användas, hållbarhet osv. Detta är ju Annica duktig på att ta upp i bloggen och det är även kul att se spår av det i breven.

Åh, jag har massor av fler idéer, men jag gissar att ni inte orkar läsa mer ;D

Kram, ni är toppen! Tack till alla tålmodiga tjejer i chat och mejlservice <3

 

Emma L skriver:

pros: Jag gillar att det står information brevid varje produkt och att det finns en länk som man kan klicka på. Plus att det är intressant och se vad ni har kampanj på. Jag gillar videos och bilderna, det är ”rena” och stilfulla.

cons: Om det går att göra formatet mindre. Det känns så stort och man måste scrolla mycket. Kanske att dom som har nyhetsbrev får reda på nått(erbjudande) som inte dom som är subscribed får, så det känns lite mer exklusivt. Man får så mycket nyhetsbrev hela tiden, så man vill ju känna att det är en mening med att prenumerera. Någon information man får där men inte på eran hemsida/snapchat/instagram osv. Det är så mycket som vill ha våran uppmärksamhet hela tiden. Vad gör nyhetsbrevet viktigare än tex. instagram. Det är många nyhetsbrev jag tar bort, man läser ämnesrubriken i mejlen och tar bort dom man tycker låter ointressant. Så för mig i alla fall är rubrik viktigt, inte clickbait men så det låter intressant att öppna mejlet.

 

Michaela Hertzberg skriver:

Jag kan börja med att berätta att jag är en hudvårds-galning och därmed älskar era nyhetsbrev och läser allihop. Men jag tror däremot att de flesta tycker att det räcker att få utskick 1 gång i veckan. Då får man se fram emot det mer och det är även större sannolikhet att man faktiskt läser igenom det.

Vad jag skulle önska av era nyhetsbrev;

– Tips på produkter. Gärna sådana som går att komplettera med i stort sett all hudvård, till exempel boosters, serum och masker. Gärna en liten förklaring kring vad produkten gör och hur den ska användas för att man ska få bäst resultat. Här får det gärna vara produkter som inte ligger på ”topplistan” i försäljning för de har jag personligen redan koll på.

– Övriga hudvårdstips. En liten ”Visste du att..” med hudvårdsterapeuts-tips. Ungefär som ett av dina blogginlägg fast i miniformat om du hänger med på vad jag menar 🙂 Det kan till exempel vara tips på hur man applicerar ögonkräm bäst, vad A-vitamin gör för huden (då även förslag på olika produkter) hur man enklast avlägsnar makeup, en fingervisning om ungefär hur mycket serum/ansiktskräm man ”behöver” använda varje gång (använder man till exempel för mycket eller för lite?), vilka produkter som är grymma att kombinera med varandra för att ge ännu bättre resultat (till exempel som då du skrev att man kan lägga ett fuktserum under sin fuktmask för maximera effekten eller som nu då du berättade att det är perfekt att kombinera Niacinamide Boostern med Dermaceutics Trivita C30 om man vill jobba mot pigementeringar) eller andra saker som för er kan verka självklart men som de flesta kanske inte har koll på 🙂

– Små erbjudanden enbart för de som får nyhetsbrevet. Detta gör enligt mig att det känns lite mer ”personligt” och att man som trogen kund känner att man är en del av Skincity familjen 🙂 Det kan till exempel vara en rabattkod som kanske ger en viss procent rabatt eller ett meddelande som man ska ange för att få vara en av de första som får testa en ny produkt (om ni fått in produktprover som ni inte har haft tidigare) eller att man får med er grymma hårbandå eller liknande. Ett erbjudande, stort eller litet, som är bundet till enbart nyhetsbrevet helt enkelt 🙂

– Tips om kommande erbjudanden. Som prenumerant på nyhetsbrevet kanske man kan få nån eller några dagars förvarning på kommande erbjudanden som ni kommer att ha. Ungefär: ”Psst.. håll utkik efter detta”

Vad jag känner inte är nödvändigt i nyhetsbrevet:

– Videoklipp. Personligen brukar jag läsa breven medan jag dricker en kopp kaffe på jobbet och då känner jag mig inte bekväm med att ha ljudet på, därför läser jag hellre texter.

– Information som man enkelt hittar på hemsidan. Nyhetsbreven ska istället innehålla godbitarna så får ”standardinformationen” ha sin plats på enbart hemsidan, haha!

Annars har jag ingenting att anmärka på. Ert nyhetsbrev är enormt snyggt, informativt och stilrent. Det gör att man gärna klickar sig in på hemsidan och jag blir alltid köpsugen när jag läser det (faaarligt, haha!) Allt ni gör håller en otroligt hög standard. Kundbemötandet, den snabba servicen och er kunskap gör att jag väljer er framför alla andra sidor på nätet 🙂 Tusen tack för allt!

Med vänlig hälsning
Michaela Hertzberg

 

Johanna L skriver:

Hej Annica! Alltid kul med tävlingar 🙂

Vad jag gillar bäst:

Jag gillar formatet, typsnitt och bilder. Det känns väldigt enhetligt med hemsidan. Jag tycker ni har gjort det bra med många tydliga länkar efter varje erbjudande/nyhet etc. Att även länka till din blogg och aktuellt inlägg om en specifik produkt/ämne är också super för att genast kunna få mer info. Jag gillar också rörliga bilder som jag såg i de senaste brevet! Jag uppskattar rubriker om både bortglömda favoriter och nyheter! Verkligen 🙂 Att ni har alltid har med länken till hundtestet förstår jag är mer en självklarhet nu, men det gör det inte sämre! Älskar länkar till videos med!

Vad som kanske kan göras bättre:

Att alla kampanjvaror kommer efter varann och sedan nyheter/andra tips sist, istället för som nu att det kommer om vartannat. Kanske kan göra det ännu tydligare.

Ev. se till att samma kampanjer som visas i nyhetsbrevet också syns på framsidan (startsidan) på hemsidan? Man kan fundera på vad som är bäst..kanske har ni redan gjort det 🙂

Kanske en länk i nyhetsbrevet (i slutet av de utvalda erbjudandena) i stil med..”för att se/komma till alla våra kampanjer, tryck här” så kommer man direkt till erbjudande sidan- på det sättet vet man PÅ EN GÅNG att det också finns ÄNNU fler bra erbjudanden!! (Inte bara de utvalda ni visar i mailet).

Tycker nyhetsbrevet ska skickas ut en gång i veckan, högst två om något särskilt händer. Fredagar vid lunchtid tror jag på!

Personligen skulle jag också efterfråga ännu mer matnyttig och nördig information om ingredienser och dess effekter på huden. Jag vet att du har en hel drös av inlägg på bloggen! Kanske kan dessa länkas till i ännu högre utsträckning. Men hudvårdsnörd som i alla fall jag är, tycker jag det är sjukt kul att få läsa mer ingående om just ingredienser osv..mer sådana inlägg på din blogg kanske..som i sin tur länkas (när det är relevant) i nyhetsbrevet!

Det var mina synpunkter det. Nu hoppas jag på vinst!
Kram Johanna

signatur

Vill du lämna en kommentar?

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.

17 svar till “Och vinnaren är….”

  • (17) Kommentarer
  • Visa alla kommentarer
  1. Sanna skriver:

    Varför stod det ”Tänkte låta 10 personer vinna ett presentkort hos oss på 500kr var + att jag kommer i varje vinst lägga med en hemlig hudvårdsnyhet! ”

    10 personer skulle vinna men bara 5 presenterades?

  2. NNN skriver:

    Men NEEEEJ inte veckobrev endast fredagar!!!! Skincitys måndagsutskick räddar ju hela dagen, jag som avskyr måndagar har i alla fall något att se fram emot när nyhetsbrevet kommer med veckans erbjudanden… 🙂

  3. Emma L skriver:

    Gud vad glad jag blev! ☺ Tack Annica <3

  4. Madeleine skriver:

    Grattis hörni fina pinglor!
    Shoppa loss och trevlig helg på er, Annica och hela skincity gänget! Ni är bara bäst! Ser fram emot fredagens överraskning!!

  5. Michaela skriver:

    Åhhhh jag är verkligen världens lyckligaste tjej just nu! 😀 Jag vinner ALDRIG någonting! Var tvungen att läsa det flera gånger innan jag vågade tro på det, och då skrek jag så högt att min man kom springandes och frågade vad som hänt, haha! Tusen, tusen, tusen tack! Massa kramar från mig <3

    • annica skriver:

      Hej Michaela, Så roltigt att du blev så glad. Grattis 🙂 Kram Annica

    • Caroline S skriver:

      Själv kom mitt lyckovrål på jobbet utan att jag hann tänka mig för, haha! Grattis till oss!

      • Michaela skriver:

        Hahaha, härligt! Hoppas du inte skrämde slag på några kollegor 😀

        Verkligen – grattis till oss! 😀 Iiih! Nu ska jag unna mig Dermaceutics Tri Vita C30 som jag har gått och längtat efter 😀

  6. Anette skriver:

    Men åååh vad kul att jag blev en av vinnarna 😀 Gjorde definitivt min dag <3 TACK

  7. Emma skriver:

    Grattis till alla vinnare, bra förslag!

    Måste bara flika in en fråga…
    I tävlingen stod det ”Tänkte låta 10 personer vinna ett presentkort hos oss på 500kr var…”, men det var ”bara” fem personer som vann något alltså? Blev lite förvirrad nu känner jag så jag ville fråga 🙂